“Παραλίγο «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές: Σώθηκαν τελευταία στιγμή από τα “oυρλιαχτά – Σκηνές χάους μέσα στα βαγόνια

March 6, 2024


Η σύγκρουση δύο τρένων στις Αχαρνές, που αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή, τις παραμονές των Χριστουγέννων, καταδεικνύει ότι η τραγωδία των Τεμπών μόνο τυχαία δεν ήταν.Ειδικότερα, έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, φαίνεται ότι από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Αττική.Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Τα Νέα», ένα περιστατικό που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, σ…


Loading...

Η σύγκρουση δύο τρένων στις Αχαρνές, που αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή, τις παραμονές των Χριστουγέννων, καταδεικνύει ότι η τραγωδία των Τεμπών μόνο τυχαία δεν ήταν.

Ειδικότερα, έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, φαίνεται ότι από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Αττική.

Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Τα Νέα», ένα περιστατικό που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, αμφισβητεί την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το εν λόγω συμβάν καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που κινδύνευσε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών της Hellenic Train.

Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση δύο τρένων

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρουστούν στη γραμμή 102.

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας υπογραμμίζει μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Από την πλευρά του, ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της, η Hellenic Train επιχείρησε αρχικά να το υποβαθμίσει, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να ισχυρίζονται ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών. Η εταιρεία δεν προχώρησε σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου, ώστε να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες, αλλά η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Το διαβάσαμε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...
Loading...
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.